Клинт Истууд рекламира Крайслер

от: Georgi Stankov

Легендарният актьор Клинт Истууд изигра и озвучи рекламата на Крайслер, която беше излъчена по време на Super Bowl-а на 5 февруари 2012. Както знаем, Супербоулът е най-голямото спортно събитие в САЩ, а тази година Ню Йорк Джайънтс биха Ню Ингланд Пейтриътс. 

Но да се върнем на рекламата.

Тя е доста неконвенционална. Първо, защото е много дълга - две минути. Второ, заради посланието. Истууд говори с глас, от който можеш да настръхнеш. Гласът му е инструмент, с който докосва сърцата на хората. Думите му са послание към американския народ. Вдъхновяващо послание за това, че американците могат да продължат напред, че могат да спечелят... и че са още на полувремето.

Колата се появява едва в края на рекламата, заедно с думите "Детройт ни показва, че това може да бъде направено. И това, което е вярно за тях, е вярно за всички нас".

Сред ключовите думи в текста са заедно, победа и борба. Вместо обичайните ценности, налагани от автомобилния бранш, като комфорт, удоволствие, вълнуващ живот и класа, Крайслер залагат на ценности, които търсят смисъла на живота отвъд материалните неща и   задават въпросите "Кой съм аз? Кои сме ние?"

От компанията твърдят, че са искали да покажат
 ...духа на това, което е Крайслер днес, как виждаме ролята си в обществото, и нашата страст и нашата любов към тази страна.
Мисля, че е важно да отбележим историческия момент, в който се появява "Полувреме в Америка" - финансова криза, нарастваща безработица,  неясна международна обстановка, страх от несигурност. Във време на изпитания, точно заеднопобеда и борба очертават американската идентичност.

Анализаторите единодушно изразиха възхищението си от рекламата, но някои от тях не пропуснаха да зачекнат темата за "полувремето" като метафора на изтичащия мандат на президента Обама и подканяне да се продължи заедно към втори мандат. Други откриха в нея скрит призив държавата да подкрепи автомобилната индустрия. Клинт Истууд отрече тези внушения и се усъмни как е възможно интелигентни хора да интерпретират спота по такъв начин.

Каквато и да е истината, огромният интерес към рекламата доказва едно: Крайслер са си свършили добре работата и тя си е струвала всеки цент, платен в най-гледаното време.

Comments

Popular posts from this blog

Къде да уча психология в България?

Демокрация отвъд представителството [презентация от конференция]

Опасен метод - филм за психоанализа и... още нещо