За психолозите и блоговете

от: Georgi Stankov

Днес ме потърсиха от компания, развиваща бизнес в интернет. Предложиха ми да се погрижат за рекламата ми онлайн: да ми направят сайт, завършващ на .com или .eu, да направят презентация с видео, снимки и каквото е необходимо още, както и да таргетират реклама чрез Adwords на Google към конкретни потребители по ключови думи /например „психолог - хасково”/. Казаха ми, че това ще е полезно за практиката ми. 

Учтиво отказах. Имам разнообразни причини.

I. Занимавам се с психология, не за да печеля от това. 

Имам интересна работа в пробационната служба, която ценя и която заема по-голямата част от времето ми. Като служител в пробационната служба, няма мправо на частна практика. Затова през свободното си време съм доброволец в различни инициативи (главно организирани от мои приятели) или работя по собствени проекти, които финансирам сам. Благодаря за интереса, но рекламата за мен просто е излишна - аз не търся клиенти.


II. По принцип предпочитам да имам блог, а не сайт. 

Причината е в стилистиката и експресивността. 

Блогът е спонтанна медия. Блогването е форма на импресионизъм. Блогът е незавършеност и несъвършенство. Блогът е промяна. Блогът е стремеж за непрекъснато търсене и споделяне. Освен това блогът е комуникативен, скромен и по аматьорски дружелюбен. 

Блогът е бърз и лесен за писане. В него можеш да напишеш текст като този, който четеш сега, и това не е политически некоректно. Харесвам блог-културата и съм част от блогърската общност. Блогър съм от времето, когато повечето хора у нас дори не бяха чували думата "блог".


III. Имам етични възражения против този тип реклама в интернет. 

Онази компания едва ли търси само мен – тя търси и други психолози от района на Хасково. Тя не се интересува от това колко съм добър. Нито колко хора съм подкрепил в трудна житейска ситуация. Всеки, абсолютно всеки, който вложи някаква сума за реклама, може да излиза на първо място в търсачките. И значи ли това, че е компетентен? Да, знам, че не е незаконно и е по правилата на бизнеса. Но не е в границите на моята професионална етика да изляза със сайт и да заявя „Вижте ме!” Единственета ми реклама са и могат да бъдат хората, с които съм работил професионално!

* * *
Затова моят избор е да пиша тук за нещата, които ме вълнуват и които правя. Платената реклама в търсачките е за други желаещи. 

Comments

Popular posts from this blog

Къде да уча психология в България?

Демокрация отвъд представителството [презентация от конференция]

Опасен метод - филм за психоанализа и... още нещо