Умереното пиене усилвало социалните връзки в групата
от: Georgi Stankov
Една добра новина, която ще даде научна аргументация на любителите на пийването в компания защо трябва да продължават по избрания път!
Съвсем ново изследване на университета в Питсбърг смело заявава, че умерените дози алкохол увеличават социалните връзки в групата. Изследването на проф. Майкъл Сайет и екипа му допуска, че умереното пиене оказва силно положително въздействие както върху мъжете, така и върху жените, когато са в компания.
Съвсем ново изследване на университета в Питсбърг смело заявава, че умерените дози алкохол увеличават социалните връзки в групата. Изследването на проф. Майкъл Сайет и екипа му допуска, че умереното пиене оказва силно положително въздействие както върху мъжете, така и върху жените, когато са в компания.
![]() |
Разговорът над чаша сближава и непознати (Снимка: This Is Money.co.uk) |
Методологията
Проучването обхванало общо 720 души - мъже и жени, - включени в множество отделни малки групи. Всеки участник в него бил разпределен по случаен признак в компанията на още двама непознати. Тримата сядали заедно на кръгла маса и имали 36 минути за разговор. Всеки разговор бил записван с камера, която запечатвала мимиките и говора на участниците в различните фази на общуването помежду им. След това учените подробно анализирали заснетия материал.
За да може да сравнява резултати, екипът наблюдавал три групи изследвани лица. Първата група е експерименталната - тези хора пиели истински алкохол. Хората от втората група пиели плацебо - напитка, за която им било казано, че съдържа малко алкохол. Третата - това е контролната група - пиели безалкохолни питиета.
За да може да сравнява резултати, екипът наблюдавал три групи изследвани лица. Първата група е експерименталната - тези хора пиели истински алкохол. Хората от втората група пиели плацебо - напитка, за която им било казано, че съдържа малко алкохол. Третата - това е контролната група - пиели безалкохолни питиета.
Резултатите
Първо, според обратната връзка от участниците, които действително пили алкохол, по време на разговора се повишило усещането им за свързаност в групата. Освен това при пиещите алкохол, за разлика от контролната група, и тримата се включвали в разговора, така че никой не оставал игнориран.
Второ, започнали да си отделят повече време, когато говорели с другите.
Трето, намаляло изразяването на негативни емоции. Започнали да показват повече "искрени" усмивки [б.м. - този израз използват експериментаторите], а също започнали по-успешно да отговарят на усмивките на събеседниците си.
Извод: според проф.Сайет умереното пийване в компания помага да се създаде по-добра групова атмосфера и сближава членовете на групата.
И моето мнение
Аз пък си мисля, че не самият алкохол повишава социалните взаимодействия, а два други фактора:
1. В какво настроение е човек, когато започне да пие с други хора.
2. Какви са предварителните му очаквания за въздействието на алкохола.
От това, в какво настроение и с какви очаквания започваме да пием, много зависи как ще ни тръгне общуването с непознати. Има хора, които по природа са подозрителни, и тях не малко, ами и много пиене няма да ги отвори за приказка.
Ако бях провел изследването, бих направил последващи интервюта с участниците за това с какво свързват пиенето и какви преживявания имат в миналия си опит с алкохола, в компания от познати и/или непознати хора.
Според мен, най-доброто предположние на екипа от Питсбърг е, че въздействието на алкохола върху междуличностните отношения трябва се изследва в социална среда. Така изследването е максимално близо до реалността.
* * *
Ако сте имали търпението да изчетете всичко дотук, получавате и награда: една песен, която си е точно на мястото по темaта за пиенето: The Company от Fish.
Извод: според проф.Сайет умереното пийване в компания помага да се създаде по-добра групова атмосфера и сближава членовете на групата.
И моето мнение
Аз пък си мисля, че не самият алкохол повишава социалните взаимодействия, а два други фактора:
1. В какво настроение е човек, когато започне да пие с други хора.
2. Какви са предварителните му очаквания за въздействието на алкохола.
От това, в какво настроение и с какви очаквания започваме да пием, много зависи как ще ни тръгне общуването с непознати. Има хора, които по природа са подозрителни, и тях не малко, ами и много пиене няма да ги отвори за приказка.
Ако бях провел изследването, бих направил последващи интервюта с участниците за това с какво свързват пиенето и какви преживявания имат в миналия си опит с алкохола, в компания от познати и/или непознати хора.
Според мен, най-доброто предположние на екипа от Питсбърг е, че въздействието на алкохола върху междуличностните отношения трябва се изследва в социална среда. Така изследването е максимално близо до реалността.
* * *
Ако сте имали търпението да изчетете всичко дотук, получавате и награда: една песен, която си е точно на мястото по темaта за пиенето: The Company от Fish.
Comments
Post a Comment