Рекламата и AIDA
от: Georgi Stankov
Ето едно правило от света на рекламата, което не се е променило през последните 113г.: AIDA.
AIDA е акроним от 4 думи:
Interest = Интерес
Desire = Желание
Action = Действие
Понятието е въведено от известния специалист в областта на маркетинга Елмо Люис (1872 - 1948) още през далечната 1898г. Какво е по-различното? Като оставим настрана промяната в технологиите, принципите на рекламоправенето остават актуални.
Една реклама най-напред трябва да прикове вниманието на аудиторията, да изтръгне едно "Я-я-я, какво е това?" от нея; след това трябва да е атрактивна, да събуди интереса с "Виж ти!"; после да предизвика желанието да имаме това, което се рекламира; и най-накрая рекламата трябва да ни стимулира да действаме, за да задоволим желанието си.
Comments
Post a Comment